Höst

En lång dag som trots allt lyckades försvinna.
När man vaknar på morgonen med huvudvärk, det är grått utanför fönstret, man är trött trots tillräckligt många timmars sömn och man vet att man måste sparka sig iväg och uträtta, då vet man att man har en dålig start på dagen.
Idag väntade bara två timmar schemalagt, bibliotekskunskap som vi av någon outgrundlig anledning även ska ha tenta på!? Vi ska helt enkelt lära oss (och visa att vi har lärt oss) hur man söker i medicinska databaser så att vi under vårt T6-arbete kan visa upp fina källor och vettiga rapporter. Inte inspirerande någonstans. "Vill ni ha tio minuters rast?" Tystnad, något enstaka hmmande. "Eller vill ni ha femton? Det kanske är kaffetid nu, ni kanske vill hinna dricka ert kaffe?" Något hmmande  igen. Ja, självklart vill vi ha femton minuter om vi kan få femton minuter. Det är inte direkt så att vi njuter av att söka påsömnstörningar hos skiftjobbande sjukvårdspersonal.. 
Ungefär så givande var de två timmarna.
Bortsett från de två så har jag faktiskt varit ganska duktig idag och suttit i biblioteket mellan halv nio och halv fem. Då känner man sig ändå ganska bra. Avslutar man sedan dagen på gymmet så känner man sig inte riiiiktigt lika värdelös som man gjorde på morgonen när man klev upp. 

När jag kom hem möttes jag av T i full färd med pannkaksstekande, resulterande i pannkakstårta. Helt fantastiskt. Jag förstår inte vad jag har gjort för att förtjäna det men det är så underbart att komma hem och någon verkligen gör en glad på riktigt. 

Imorgon är det visst basgrupp och frågestund, dvs vi ska få fråga våra föreläsare på temat om saker som vi inte har fattat under tiden vi har läst det. Fin tanke förvisso men det ligger alltid sist på dagen då ingen orkar följa med i vad som sägs eller än mindre begripa det för den delen. Därefter blir det ost- och vinkväll med våra T8-mentorer, vilket ska bli himla mysigt. Det är skönt att ha dem, man förstår att det faktiskt går att klara sig igenom utbildningen och det går tom att ta på dem. De finns på riktigt! Fantastiskt.
Missar däremot kärleksakutens årsmöte vilket är lite synd. Vore kul att se vilka nollan (förlåt, ettan) som hakat på, vilka gamla som blir kvar och hur den nya styrelsen kommer att se ut. Man kan dock inte få allt här i världen.
Har även bestämt mig för att inte gå på kravallen som är imorgon kväll, det blir alldeles för mycket förlorad sömn och plugg för att jag ska vilja offra det imorgon. Måste hitta någon som vill ha min biljett bara. Borde väl förvisso inte vara alltför svårt, vad jag har förstått har det varit slutsålt sedan biljettsläppet. 

Slutligen måste jag bara säga, trots att jag normalt sett inte följer programmet alls, så var det sjukt synd att Mikael åkte ut ur idol ikväll. Han var liksom något helt annat än den där stereotypen som alltid är med och alltid vinner, både röstmässigt och stilmässigt. Dessutom var han duktig. Det borde finnas reservplatser.

Kommentarer
Postat av: T

Det är inte alltid man behöver göra något för att förtjäna pannkakstårta :)

2011-09-30 @ 21:07:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0