Mellanlandat

Note to self: Träna inte dina musculus (-i?) obliquus externus abdominis medan du fortfarande hostar och är otränad. Detta kommer att leda till grov smärta så fort din hostreflex aktiveras.. Dansa heller inte med skor med dålig dämpning, dina knän kommer att bli sjukt ledsna!
Tung kväll igår, eller sen om inte annat. Idag är det på't igen, om än troligtvis ett tidigare avslut idag, är helt sanslöst trött.. "Dra't i spat" (den stora dragkampstävlingen med tillhörande kravall och eftersläpps-fest) har rullat in och efter gårdagens kravall är det nu dags för afrikatema på eftersläppet. Slagsmålsklubben, SMK ska spela. Min första reaktion var ungefär "Jaha, men är det inte de som spelar Rullar fram? Eller nej vänta, så var det ju inte förresten..." Jag siktar därför istället på att det alltid är trevligt med liveband och hoppas att man kan tänkas digga med ändå. Är på tok för lat för att youtubea upp det hela.

Åh!
Just nu kryper det så sjukt mycket i mig. Vill så himla gärna åka till IKEA och köpa lite pryttlar till mitt rum, fler fotoramar tex. Mina väggar i rummet är så sjukt fula, så min nya hobby har helt enkelt blivit att sätta upp mina foton på väggen. Är dessutom sjukt sugen på att ha en stor canvastavla med Göteborgsmotiv (har en släkting som tar helt fantastiska sådana bilder). För säga vad man vill, men Linköping blir aldrig min stad på riktigt och jag kan verkligen sakna vyerna hemifrån. 
Jag vill även ha ett nytt duschdraperi samt att jag och mitt kaosiga förhållande till skor skulle behöva en skohylla för att inte alla ska ligga ovanpå varandra...
När man väl är där lär man ju hitta en massa andra fantastiska saker som man bara mååååste ha också. Högt upp på önskelistan ligger ju faktiskt dessutom en säng. En egen säng, inte studentbostäders lite halvsunkiga som ingår i det "möblerade" möblemanget.. (Vilken jag för övrigt skulle behöva hitta någonstans att husera den själv ifall jag skulle vilja "kasta ut" den medan jag fortfarande bor här)
CSN kommer dock inte förrän den 23 och jag vet egentligen inte om den kommande månaden är den bästa för den här typen av utgifter heller. Kanske får vänta ett tag till och drömma om min skohylla.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0