0

Eftersom det officiella mailet nu gått ut så kan man lika gärna blogga om det. Vårt  stora projekt, balen, ställs in eftersom vi har för få deltagare och det känns så jävla tråkigt. Det har varit lite som vår baby, vi  har planerat, ringt runt, pillat med affischer, bestämt datum, hämtat hit klänningar osvosvosv. Vi har jobbat med det här i närmare ett halvår, mer och mindre intensivt och plötsligt så blir det bara ett intet av det. Sand som rinner oss mellan fingrarna. 
Man kan ju aldrig tvinga folk till att gå på evenemang och när man märker att intresset trots all reklam är för lågt så känns det helt hopplöst. Studenter är ekonomiska, eller snåla, vilket man nu vill kalla det, särskilt när det kommer till att lägga ut en större summa på en gång. Går samma summa åt under en utekväll för att man slutar räkna drinkarna man köper så spelar det ingen roll men får man ett pris svart på vitt så tar det uppenbarligen emot. Och nej, jag är inte alls bitter.

Jag hade verkligen sett fram emot det här och många andra med mig. Jag hoppas att det på något sätt kan anordnas ett liknande evenemang framöver (dock är det nog sista gången jag ger mig in på det). Min balklänning får helt enkelt samla damm ett tag till i garderoben. Jäkla tråkigt. Dessutom eftersom jag hade hoppats på att jag och T skulle kunna gå och se lite fina ut tillsammans. En annan gång kanske. En annan gång. 
Nu blir det väl mer tid och energi åt att  plugga. Eller ja, vilken energi? Känns som att den tog slut någon gång i februari. Men å andra sidan, som vår handledare så fint la fram det på gårdagens basgrupp: "om en månad och två veckor skriver ni tenta". Tack, skönt att veta.

Kommentarer
Postat av: Camilla

Jag tycker att det är väldigt tråkigt att det inte blev någon bal :( Tyckte inte heller att 450 kr var dyrt för en trerättersmiddag och allt annat.

2012-04-24 @ 22:31:11
URL: http://cosmicuniverse.net/blogg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0