Hallgolvsdrinkar

Sitter och försöker att få någon reda i alla glomerulinefriter (en typ av njursjukdom där en del av njurarna blir inflammerade). Pånågot sätt blev det visst söndag igen och ja, snart börjar veckosnurret igen, fast ändå inte. Det känns som att det är en rätt konstig vecka som ligger framför mig just nu, på måndag är det ju valborg med allt vad det innebär, vi har en labb inplanerad precis samtidigt som champagnefrukosten och just nu vet jag inte riktigt hur vi ska lösa det där. Sannolikt får våra kära amanuenser leva med att det blir tyngre uppsättningar med folk på de andra tillfällena… Tisdag är det ledigt, onsdag ska jag på bio med S, på torsdag är det ölstopet (jättestor utomhustillställning där man kan köpa en massa olika typer av öl och cider) och på fredag åker jag hemhem. Fullt upp med andra ord.

I fredags hade vi en helt fantastiskt trevlig tjejkväll hemma hos E. Vi hade tjejmiddag som förfest till en klasskompis födelsedagsfest på temat ”Jazz och cocktails” och det var en hel del olika cocktails som avklarades redan hemma hos E och hennes mixer har nog sällan varit så välanvänd som igår. Konstaterade att jag trots hemmagjord vara med färsk ananas, kokosmjölk och allt möjligt, faktiskt inte tycker om piña colada. Alldeles för mycket slisk och kokos för min smak. Däremot uppfann jag en ”ny” cocktail som verkligen smakade som twisterglass, livsfarligt.
God mat, många skratt och fantastisk gemenskap gjorde kvällen helt underbar, även om vi sedan trillade in på målet med kvällen rätt sent när det kändes som att det började klinga av, eller om det hade varit avklingat hela tiden, svårt att säga. Hursomhelst så var det helt klart ett roligt tema eftersom man ju nästan aldrig dricker drinkar/cocktails nuförtiden när man är ute eftersom man får betala 50 kronor extra i snitt bara för att få lite sockerdricka och juice till alkoholen. Vi fick med andra ord testa på en hel del kul som vi nog inte hade gjort annars. Dessutom fick vi ju klä upp oss i cocktailklänningar vilket kändes himla fint. Med en nedlagd bal tänker jag ta varje tillfälle jag får att klä upp mig, därmed basta.

Senare ska jag fika hos L, måste bara komma på något att baka tills dess. Ska även fixa med frukost/lunch till imorgon. Behöver inspiration till något kul att göra bara.. Sedan väntar ju lite njurtumörer också... När det här njuravsnittet är över kommer jag att hoppa av lycka. tråkigt är det. Usch.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0