Ny vecka

Det jobbigaste med T3 är att det är så lite att läsa att man blir stressad. Till detta hör att man, i sann PBL-anda, kan läsa närmare tre-fyra böcker och ändå står det väldigt lite och egentligen inget nytt utöver vad man läste i de tidigare två.. Det är skönt att det är lugnt samtidigt som man lite tappar motivationen att söka kunskap när allt ändå bara är en upprepning av sig självt. Kanske är det å andra sidan så det är, har man någorlunda koll på normalfysiologin så är det helt enkelt saker i någon del av det som går snett och personen i fråga blir sjuk. För att förenkla det hela iallafall. Därav att jag sitter nu och läser andra halvan till eftermiddagens basgruppsfall om högt blodtryck och egentligen inte känner mig särskilt stressad alls. Veckan som kommer blir lugn (vad annars) även om jag misstänker att njurfallen som vi kommer att  påbörja lär ta lite mer energi än det mesta har gjort hittills. Å andra sidan är mängden schemalagt försvinnande liten så tid över till plugg lär man nog ha. Vidare ska vi även släppa biljetter till balen i veckan och äntligen börjar det kännas som att det rullar på. Dock har jag ännu inte fått några svar från tryckeriet av affischerna vilket gör mig ganska stressad och känner mig rätt maktlös. Det blir liksom lite fånigt med ett event utan affischer.. Hursomhaver, det kommer att lösa sig.
Veckan som gått  har varit rätt lugn, viss frustration över det som var kvar av FoF-temat, samt över EKG-tolkningen som känns alldeles för knapphändig ur undervisningssynpunkt. Det vi har gjort nu är det vi kommer att få den här terminen och efter det förväntas vi kunna det rätt bra till tentan. På något sätt så är det dessutom himla svårt att självstudera eftersom det är så mycket luddiga definitioner och när man väl kommer till de lärarledda undervisningarna så blir ens egna bedömningar mer eller mindre sågade ändå. 

I helgen var det tackfest för oss som jobbat på Goldfever, följt av flashback 90's, dvs temafest med 90-talstema på NH. Det blev verkligen en fantastiskt rolig kväll, både tacksittningen och flashback som följde. Det var längesedan jag hade en kväll som faktiskt var rolig rakt igenom och vi gick sedan hem vid två, det är ju trots allt bättre att sluta när man är på topp. Bortsett från det har helgen varit lugn och oproduktiv, med andra ord fruktansvärt skön. Befinner mig på något sätt i en kronisk motivations-dipp-svacka sedan omtentan, hann aldrig riktigt ladda om även om det var ungefär vad påskhelgen bjöd på. Några dagar till hade nog trots det varit rätt bra. Å andra sidan är det mindre än två månader kvar nu, sedan är det 12 veckor av göra (nästan) vad man vill. Det kan nog bli rätt bra det också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0