Släpp

Åh äntligen är vi igång med biljettförsäljningen till Balen med stort B. Det här har varit ett sådant stort projekt i våra liv sedan ett tag tillbaka och igår kväll var både jag och L rätt duktigt nervösa. Det har trots det gått relativt bra idag, fler än vi vågade hoppas på, om än kanske färre än man kunde önska. Än är vi inte klara å andra sidan, vi har ett par luncher kvar så förhoppningsvis går det ännu bättre imorgon och på fredag. Folk verkade faktiskt få upp ögonen för evenemanget först idag när vi faktiskt stod och sålde biljetter=bevis på att HU-studenter är fullkomligt värdelösa på att läsa sin mail..

Gårdagen bjöd på ett box-pass med A som dödade mig ganska duktigt. Alltså, jag har ju varit på det där förut och det har iofs varit värre innan, sedan om det beror på att passet igår var mindre jobbigt, om jag tog i mindre eller om jag (mycket tveksamt) blivit mer tränad. I vilket fall var det himla kul, särskilt när jag och A peppade varandra med att låtsas att vi skulle slå på en person som gjorde oss duktigt irriterade under gårdagen. Det blir alltid lite hårdare slag när man faktiskt tänker sig att man slår på någon som förtjänar det, om man nu kan uttrycka sig så utan att framstå som helt knäpp. 

Efter passet cyklade jag genom hagelskuren för att ta mig till tjejmiddag hos S. Lika trevligt som alltid, mycket roliga ämnen som kommer upp och fnitterkvoten är väl fylld åtminstone för ett tag framöver. 

Ibland gör livet en lite gladare än man var innan. Som tex när man kollar upp arvodet för ens (rätt dåligt betalda) sommarjobb och inser att de faktiskt har höjt det sedan förra sommaren, inte bara det faktum att jag får "påökt" för att jag är instruktör för andra året, utan även för att de faktiskt höjt dem över lag. Lite gott att veta ändå. Dessutom ska jag till karlskrona i helgen för instruktörshelg med planering och teambuilding inför sommaren, även det betalt. Det känns faktiskt mer okej då, även om jag ju hade gjort det annars också antagligen men det känns liksom lite lättare att lägga sin tid när man får något för det. Ideellt arbete pysslar jag ju faktiskt ganska duktigt med också

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0