Snutte

Igår försökte min handledare sig på att vara rolig.
Jag hade plockat upp allt jag skulle ha till basgruppen, dvs pennfack, dator, min iPhone hade jag inte hunnit lägga ned i väskan än så den låg också på bordet framför mig. Till saken hör att allt går i rosa, olika nyanser förvisso men ändå, rosa. Som om det inte vore nog hade jag en rosa kofta på mig. Min handledare tittar på mig och mina pryttlar, får fram någon form av skevt leende och säger "du gillar blått va?". 
Jag kände mig ärligt talat skitblåst. Först för att jag ärligt talat inte kopplade hans skämt först, sedan för att, tja, jag undrade vad han tänkte bakom när han sa det där egentligen. Jag tycker inte om när folk gör mig osäker på det sättet. Så jag skrattade lite nervöst, såg mig omkring på mina vänner som även de såg lagom förstående ut över ordväxlingen som nyss varit och sedan tror jag att det hela gled ut i sanden.
Mina kompisar brukar ju vara på mig lite smått och jag har ärligt talat inga problem med det. Jag vet att jag inte är som kvinnan jag såg på TV häromdagen vars hela hus gick  i rosa och hon hade även färgat sin tidigare vita hund i samma nyans.  Trots det så kändes det bara så sjukt stelt när en person man inte har någon som helst relation till egentligen kommer med en sådan kommentar. Och nej, jag försöker inte göra en höna av ett ägg, bara liksom, spegla lite vad som kan hända i vardagen.

Det har varit en händelserik vecka bakom mig. I torsdags var det kravall (snuttefilmen) och vi fick äntligen fira tentan vi lagt bakom oss. Det blev spontan-mini-sittning (med temat rosa), en hel del skratt och en rätt sen kväll på kårallen (har inte använt min frack sedan oktober typ, KATASTROF!) 
På fredagen var man sådär lagom produktiv, lagade mat med T och tittade på lite På spåret. På lördagen fick jag glida in på kravallens "galasittning" (finsittning) och tillbringa en hel kväll med T's vänner. Onekligen intressant och helt klart en trevlig kväll även om man var rätt trött vid det laget.
På torsdag kommer jag att tappa ytterligare några kilo belastning från mina axlar. Vi har ett seminarium om ödem imorgon som vi har jobbat på sedan terminsstart i princip, utan att det går att göra så mycket mer åt det vid det här laget (vi har fått det "svåraste" temat, dvs det som det i princip fortfarande bara forskas på, vätskeansamlingar i kroppen vid graviditet och PMS. ) Det är förvisso nog så intressant, särskilt som man kan relatera till det själv (nåja, inte graviditeten kanske). Samtidigt så blir man lite trött när man har hört alla andras presentationer som handlat om ödem i alla möjliga, mycket mer välkända och beskrivna tillstånd. 
På torsdag blir det sedan slutlig redovisning av vår laboration som vi gjorde i början på terminen (som jag fortfararande fattar typ noll av eftersom jag ännu inte är ikapp med farmakologin). Som avslut på det hela åker jag hem på torsdag! Äntligen, det är så dags nu. 
Så, på torsdag blir det en bra dag med andra ord. 
Nu måste jag städa lite och titta igenom vad vi har till fallet till på torsdag innan L kommer hit om en stund. Sedan blir det strimma för hela slanten och patientsamtal. Huuuuuuuh.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0