Hemmafru

Jag började min ledighet stabilt igår med att varva städa-större-delen-av-huset med att titta på desperate housewives. Vet inte om det ena berodde av det andra men oavsett var det vad jag tillbringade hela dagen med att göra. Och jag blev totalt KNÄPP när jag såg sista avsnittet av säsong 4. Att avsluta med en massa dramatik för att sedan avsluta helt och hållet med en framåtblick fem år, hallå, INTE OKEJ!? Tackochlov så har vi även säsong fem hemma och jag ska börja tugga på den rätt snart tänkte jag. Kanske inte så mycket idag dock. Dagens plan är träna, klippa mig, dra runt på stan och sedan ska jag träffa mina underbara Rudebeckare. Även om vi inte ser ut att bli alltför många. Men det är kvalitet, inte kvantitet som räknas:) 

Fick lite panik när jag öppnade min LiU-mail (alltså skolmailen) och hade fått ett resultat som registrerats i LADOK, de kallade det tentaresultat men innebar helt enkelt att jag blivit godkänd på de 15 poäng som utgörs av basgruppsarbetet. Men fatta att jag fick hjärtat i halsgropen en stund, även om jag visste att det var omöjligt att det skulle vara tentan som är färdig redan nu? 
Får mer och mer känslan av att jag säkert har kuggat. Har jag gjort det så är det bara tio dagar från dagen att vi får resultaten till att omtentan är. Det känns ju lite sådär när tenta-p normalt är på femton dagar för T2 och vi dessutom kommer att läsa T3 under tiden isåfall. Blä. Men okej, jag är för bra på att ta ut saker i förskott, så let's don't. 

Gah, jag flippar på vårt internet, det tappar uppkoppling konstant! Sitter utan internet för andra gången inom loppet av fyra minuter. Vad ni än gör, ha aldrig tele-2 internet, även om  tele-2 är fint till mobilen så är inte Frank sådär jätteduktig på det där med uppkopplingar.. 
Sitter och försöker läsa lite skönlitterära böcker, har längtat så efter det eftersom jag inte haft tid bland all kurslitteratur. Men nu när jag faktiskt har tid så känns det snarare som, jag orkar inte. Är trött på att läsa i största allmänhet, tittar hellre på TV. Eller så behöver jag kanske bara komma in i någon bok, borde kanske satsa på mer chic-lit än "Ninas resa", en i raden av överlevnadsberättelser från andra världskriget.. Å andra sidan gillar jag ju sådant också. Nåja. Ska packa träningsväskan och försöka fundera ut vad jag ska göra med mitt hår, även om det som vanligt inte kommer att bli någon drastisk förändring, har liksom gett upp den biten, det lyckas sällan ändå och jag vägrar att klippa lugg igen...

Kommentarer
Postat av: Tele2

Hej à la Hedvig,



Vi på Tele2 tycker att det är tråkigt att du har problem med din internetuppkoppling och vill få det

att fungera för dig. Vi rekommenderar att du går in på http://www.tele2.se/kundservice-bredband-sjalvhjalp.html och laddar ner vårt felsökningsprogram. I många fall räcker det med att använda detta program för att åtgärda felet. Skulle inte detta hjälpa är det snabbaste sättet att ringa vår tekniska support på 0772-25 25 25 som kan påbörja en felsökning direkt. Om du har några frågor eller funderingar kan du gärna mejla mig på [email protected].



Med vänliga hälsningar



Michaela Lindell, Tele2



[email protected]

2012-01-18 @ 15:16:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0