Hemlängtan

Det är långa dagar här i Karlskrona, vissa dagar är man så trött att man knappt hänger ihop när det är dags att sova. Eftersom vi går upp runt halv sju och mer eller mindre jobbar konstant till nio-halv tio på kvällen så finns det en gräns för hur mycket man orkar, jag tror att jag börjar nå den vid det här laget. Vill mest komma hem, vara ledig ock träffa nära och kära. Alternativt ett jobb där jag inte arbetar för slavarbeteslön och har mer vettiga arbetstider. Jag tycker absolut att det är roligt, det är fantastiskt att se hur ungdomarna utvecklas och vi i instruktörsgänget har riktigt kul ihop. Trots det är jag glad att det blir sista sommaren jag gör detta. Särskilt eftersom jag inte riktigt längre vet för vems skull jag gör det. De senaste dagarna har mest burit med sig önskan om att åka hem. Som student har man dessutom inte riktigt råd att jobba så billigt som jag gör nu.
Kanske ska sluta gnälla ändå, har trots allt upplevt en hel del vackra solnedgångar, haft enormt kul med min roomie samt träffat många nya, intressanta människor. Dessutom en helt fantastisk familjedag med både min familj och min älskling. Lyckan i lördags var i det närmaste obeskrivlig.
Om en vecka är jag äntligen på väg hem, jag räknar dagarna tills dess, timmarna kan inte gå tillräckligt fort.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0