Avklarat

Jag överlevde helgens audition, om än med blotta förskräckelsen. Eller ja, skämt å sido, från att ha varit spyfärdig-nervös och hyperaktiv innan så gick jag åtminstone därifrån med magkänslan av att ha klarat det, utan att därmed säga att det gick bra, bara att jag klarade det, jag har gjort det. Oövervinnlig. 

Helgen blev enormt mysig med besök av min syster. Efter att ha gjort Linköping en vända så är det dock svårt att veta vad man ska hitta på härnäst. Å andra sidan så är det ju sällskapet som är det viktigaste, ATT man är tillsammans, inte VAD man gör tillsammans. Vi var på aioli på lördagkvällen, Linköpings bästa tapasrestaurang. Efter att inte ha ätit mycket mer än frukost under dagen kan jag ju säga att vi närmast rullade hem därifrån. Om tre veckor är det påsk och då blir det väl till att återse familjen igen i någon tappning. Innan dess är det dock sanslöst hektiska veckor som ska hinnas med, den här veckan ska vi inte tala om.

Jag har idag dubbelutryckning med kärleksakuten, alltså två gymnasietvåor på samma eftermiddag, två timmar var med nollbyte emellan. Tilläggas bör väl att det är min första "egna" utryckning så jag känner mig ärligt talat rätt osäker. Klarade jag audition i helgen så ska väl å andra sidan det här gå bra också, skolklasser har jag ju jobbat med förut och som A sa, oavsett så kommer jag att veta mer än de. 
Efter det blir det en tur till CARMA, kårens arbetsmarknadsmässa. Mest för att spana in vad som finns, kanske se vad arbetsgivare letar efter osvosv. Därefter har jag en känsla av att jag kommer att komma hem och mest sjunka ihop i en hög någonstans i min säng. Möjligtvis sitta och mysa med killarna på korridoren en stund. När jag är borta och planerar att komma hem sent kan nämligen råttorna dansa på bordet och anordna whiskeykväll. Manligt. 

Först ska jag dock börja dagen med en tripp till  CMIV där de kan få göra ännu lite mer reklam om sina fina moderna "röntgen"apparater som är typ coolast i Sverige och kända över hela världen. Tänk er män 55+ som är upphetsade över sina maskiner som en tolvåring över sitt nya playstationspel. Något i den stilen. Å andra sidan kan man ju inte säga att det inte är coolt. Att plocka bort all annan vävnad än blodkärl så att man bara kan se kärlen och dess eventuella tilltäppningar mm. Läkarvärlden blir bara mer och mer hightech för varje dag, frågan är hur mycket läkekonst jag ska kunna när jag väl kommer ut och hur mycket jag ska kunna manualerna till alla apparater...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0