Dag 5,5

Bloggen ligger nere lite, det är tenta-p och tja, för ovanlighetens skull löser jag inte "problemet" med att skriva av mig min ångest tio gånger om dagen. Den här gången är jag mer fokuserad i mitt läsande än jag brukar vara tror jag. Mer eller mindre 8.30-17.00-plugg (bortsett från idag som får bli specialfall, det var ju faktiskt ESC igår). Jag har blivit tomat-fast, pomodorotekniken med 25 minuter koncentration, fem minuter paus, 25 koncentration osv lyckas faktiskt mer eller mindre att hålla mig borta från dumheter annat än de där små fem minuterna som faktiskt räcker till att rensa huvudet och sträcka på sig en smula. Än har inte riktigt någon av faserna infunnit sig på riktigt ärligt talat, klart att motivationen går upp och ner men för ovanlighetens skull känner jag mig faktiskt redo för det här, eller så ser jag bara ljuset i tunneln och fortsätter att gå. Jag vet hur jävligt det är med omtenta och jag vill för allt i världen inte sitta i den situationen igen, samtidigt som jag fortfarande har problem med hur djupt man ska gå men jag har nog bestämt mig för att hellre satsa på helheter än detaljer, jag funkar bättre så. 
Eftersom det är pingst så behagar alla bibliotek vara stängda och HU har därmed bara en tyst avrättningsläsesal att erbjuda. Har därför sprungit och gömt mig på campus valla bland teknologer och ekonomer, i ett grupprum utan någon som helst blick ut mot världen utanför, eller kanske snarare solen utanför. Jag måste försöka koppla bort den biten, oavsett hur skönt det verkar vara ute. Lunchrasterna blir å andra sidan så mycket mer efterlängtade när D-vitaminnivåerna får höjas lite. Ikväll blir det dessutom tentagruppande kombinerat med lite vin, vi har en halvdag idag pluggmässigt och vi kan behöva lite omväxling och avkoppling. Countdown till sommarlov, elva dagar. Åter till koagulationssjukdomar. Det är ju faktiskt himla kul. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0