Händelserik vecka

Helgen har gått helt sanslöst fort. Jag har varit hemma och firat min mammas 50-årsdag (trodde aldrig att man kunde bli så sliten efter en 50-årsfest..) och nu är jag redan på väg tillbaka till Linköping. Det är sista gången jag är hemma den här terminen och just nu om exakt en månad sitter jag och skriver tenta. Helt sjukt, hur ska man hinna bli redo till den? 
Det blev trots allt en himla bra vecka, Valborg, en mysig första maj, bio med S på onsdagen följt av tjejkväll med S och L, torsdagen på ölstopet samt två timmar dubbelvikt av skratt på Linköping comedy club och framför allt Anders Ankan Johansson, för att sedan åka hem på fredagen med allt vad ett 50-årsfirande innebär. Den stora baksidan är väl att jag ärligt talat inte orkat plugga någonting alls till basgruppen jag ska ha om 4,5 timme. Men å andra sidan har jag ju drygt tre timmar kvar på bussen så lite ska jag väl kunna banka in tills dess. 

För att återgå lite till tidigare nämnda Linköping comedy club eller LKPG HaHa som det också kallas så kan jag verkligen rekommendera det för de som är i Linköping. De kör första torsdagen i varje månad och tar då dit dels ett större komikernamn som dragplåster men hela första akten består av nyare, "up and coming" komiker som antingen är mer erfarna eller faktiskt helt nya. Självklart blir kvalitén därmed ganska varierande men det får det inte att vara mindre kul. Upplägget var riktigt roligt och jag fick se komiker jag aldrig skulle hört talas om annars, förutom när de kanske blir mer kända en dag? 
Jag har aldrig varit på stand up comedy-grejer tidigare men har definitivt fått  mersmak. Fruktansvärt roligt och bara femtio kronor mer som sittande student än vad en Hollywoodfilm kostar på bio. Vi var visst på sista omgången för våren men jag tror defintivt att jag kommer att gå dit igen i höst när de åter drar igång. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0