Helg

Det är helt sanslöst hur svårt det är att motivera sig till att läsa om sådant som nikotinberoende i det här fallet, när man måste leta sig fram och tillbaka mellan olika böcker och olika sidor för att öht hitta vad det är man ska läsa. När man väl hittar det står det ändå bara mer eller mindre en massa babbeltext om vilka tester man har gjort på råttor etcetc i oändlighet. Blir så trött. Orkar inte. Hade fallet bara handlat om KOL hade jag bara kunnat köra patologibok och internmedicin så är det bra så. Men som sagt, rökningsfall och det där jäkla beroendet med mekanismer ska med också (tror jag). 
Helgen har varit lagom produktiv, fredagens tackfest var klart den sjukaste av de tre jag varit på. Fulvinsrunda, en sittning som nästan tog slut innan den ens börjat och en fantastisk massa påhittiga utklädnader på temat absolut svenskt. Fulvinet var klart bland de sämre jag druckit, maten var god om än väldigt sölig (osmart på tackfest) och tja, efterrätten blev som vanligt inget ätet av men desto mer på kläder och i håret, trots att jag själv inte deltog i något matkrig av något slag öht. 
Hursomhelst var det en riktigt rolig kväll, sista kvällen med gammelfaddrarna på riktigt kändes det som och tja, jag antar att vår karriär i nollningssammanhang är över nu, tråkigt nog. 
Gårdagen blev därmed, inte särskilt oväntat, relativt trög. Min käre T gjorde pannkaksfrukost åt mig varefter jag gjorde ett någorlunda lyckat försök att städa mitt rum innan vi skulle gå på Holgerspexets och Linköpings studentspex' bidrag till spex-SM nästa helg. Det var rätt kul, dekoren tog dock allt och det är ju alltid kul att komma ut och se lite spex. Bra grej med studentlivet helt enkelt.

I morse blev jag totalt mosad av S på  tennis. Han och jag bestämde oss för att ta en sväng till Ryds öppna utomhusbanor och tja, vad ska jag säga. Jag var rostig för att uttrycka det milt, eroderad är kanske ett bättre mått på det hela. Efter ett tag fick vi ändå till ett hyfsat baslinjespel varefter jag totalt tappade det när vi skulle spela match. Skönt i vilket fall att komma ut och röra på sig, hela kroppen verkligen för ovanlighetens skull. 
Slut på verklighetsflykt, jag får dåligt samvete. Jävla nikotinberoende.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0