Tillbaka till verkligheten

Vi är tillbaka på svensk mark, verkligheten och ja, tenta-p också. Klarade igår av blodgruppslabb, lungfunktionsgenomgång, någon terminsutvärdering samt sista basgruppsmötet med nuvarande basgruppen. Lång dag, snabbt kastad tillbaka till verkligheten. Trots det så har det ändå varit så fruktansvärt skönt att vara iväg några dagar. Trots allt en storstadsweekend innebär med långa promenader, stress med att hitta vart man ska och kaotisk trafik och ett tempo man inte är van vid, så blir det på något sätt avkoppling ändå. Miljöombyte, inte hinna tänka på vad man har framför sig och bara leva i nuet. Det blev en del glass, en del rödvin och en hel del god mat. Fem fantastiska dagar med en helt fantastisk person. Efter att ha klarat av de stora sevärdheterna en efter en de första dagarna hade vi sedan ett par lite mer kravlösa dagar med strosande i gamla stadsdelar, långa måltider och lugnare tempo i största allmänhet.
Att ta sig från centrala Rom in till flygplatsen visade sig bli en mer pressad situation än vi räknat med men trots det gick allting bra och vi kom smärtfritt hem, om än ganska trötta. 

Idag har dagen mest gått åt till att ta igen saker jag inte varit klar med fram tills nu. Självklart finns det vissa luckor här och var i mina anteckningar ändå men nu har jag iallafall klarat av det mest akuta och varit ganska produktiv får jag säga. Imorgon börjar tenta-p på riktigt, dag 1. Jag kommer att gå igenom mina åtta faser den här gången också men på något sätt känner jag mig kanske lite mer förberedd än innan, å andra sidan knappt förberedd alls när jag ser på gamla tenta-frågor. Men jag har två veckor på mig nu, det får bära eller brista, blod, svett och tårar, snart är det över. 12 veckor hägrar.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0