Två soldater

Ibland blir man bara sådär jätteglad, som tex när man får reda på ett ens favoritförfattarduo äntligen har släppt en ny bok. Anders Roslund och Börje Hellström skriver bland de bästa böcker jag vet och jag är fast ända sedan jag plockade ut debuten "odjuret" ur min mammas bokhylla. Samma sommar slukades även efterföljarna i serien. Jag är till att börja med inte den som tycker om deckare, snarare är det bland det värsta jag vet. Trots det så tycker jag att denna serie är fruktansvärt bra eftersom den är fantastiskt välskriven, har så många perspektiv och det kanske mest fångande av allt, att det är taget ur riktiga händelser som faktiskt sker i och runtomkring Sverige här och nu i den undre världen. 
Böckerna handlar helt enkelt om olika typer av brott som den svenska polisen brottas med på olika sätt, samtidigt som historien även kretsar kring en väldigt speciell poliskommissarie. Det är humoristiskt samtidigt som det både är tragiskt och jättehemskt till stora delar. Sammanfattningen är väl att det är enormt gripande och svårt att lägga ifrån sig.
Nu vet jag äntligen vad jag ska fylla ut min ändlöst långa sommar med, även om det väl inte lär ta många dagar att bli klar med den här. Måste bara se till att få tag på ett ex också men det borde väl gå att ordna när den släpps. Åååååh exalterad!



Kommentarer
Postat av: M

Jag har också uppmärksammat detta - tyvärr blir det till att läsa den otympliga inbundna varianten. Pocketmodellen lär väl vi väl få vänta på!

2012-05-03 @ 04:43:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0