Valborg, igen.

Det blev en något omtumlande Valborg. En lång dag med överraskningar, förväntade händelser, den där jävla känslan, vintern rasat och en början till malignt melanom när jag är 30... Det var mycket som hände men all in all var det en rätt trevlig dag med fantastiskt umgänge, mycket mysig picknickmat och som sagt alldeles för mycket sol. När man har intagit alla dagens tre mål utomhus så känns det dock rätt värt det. 
Dagen bestod av champagnefrukost samt lunch i trädgårdsföreningen (där jag för övrigt försökte hetsa Linköpingsstudenterna till att det faktiskt är studentmössa på på Valborg som gäller), grillmiddag intill stångån samt akuten-kravall på kvällen som förvisso var trevlig men där huvudvärken började göra sig påmind. Som sagt en väldigt lång dag i många avseenden som såhär i backspegeln ändå blev rätt okej tack vare de underbara människor jag omges av varje dag. Nu blir det bara att ta nya tag inför framtiden. 

Dagen idag har varit ganska seg i ärlighetens namn, sent upp, inte alltför pigg och inte särskilt mycket vettigt har egentligen avklarats. Dagens höjdpunkt var en långpromenad med T längs vallamassivet, friluftsområdet, djurstallarna och Gamla Linköping varefter jag mer eller mindre totaldäckade i korridorssoffan.. 
Imorgon börjar visst det vanliga livet igen, med en vecka som plötsligt bara hade tre dagar kvar. Å andra sidan känns det faktiskt rätt skönt. Imorgon ska jag dessutom på bio på förhandsvisning av "älska mig igen" med S. Något säger mig att vi båda kommer att gråta som tonårstjejer om jag har förstått handlingen rätt. Vi får väl se..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0