Godkänd

Jag överlevde. 
Jag blev godkänd.
 
Kanske inte århundradets bedrift, men man kände sig ändå lite lättare och lite lugnare när man satt i bilen tillbaka från Skänninge. Samtalet gick bra, om än att jag faktiskt hade en patient som jag tyckte var rätt svår, åtminstone att handskas med på rätt sätt. Det blev ett något speedat samtal men jag var trots en hel del konstruktiv kritik "mer än godkänd" eller hur det nu var handledarna uttryckte det. Nu  har jag två strimmagånger kvar, sedan en sista avslutande middag hos vår handledare. En epok går i graven. Eller kanske inte. Men ändå något som varit en del av vår utbildning i snart 1,5  år. Jag vet inte hur mycket jag har lärt mig på vägen, eller jo, självklart en hel del. Jag är nog något mer bekväm i situationen (även om jag fortfarande hatar att bli filmad) men i själva mötet med patienten tror jag att det har hänt en del. Jag har blivit mer medveten om vad jag behöver jobba på och många gånger fått bekräftat de svagheter jag redan är medveten om att jag besitter, så även idag. Nu väljer jag dock att lämna det bakom mig, nästa gång jag har patientsamtal på något sätt lär väl vara i T7. Förhoppningsvis är jag något mer säker, lite visare och förhoppningsvis något mer förberedd än jag var när jag började T2. 

Igår lyckades jag få in min obduktionsrapport, jag har så gott som fixat klart en annan grej som gått och gnagt i mig ett tag nu och som ska in på torsdag och imorgon går slutligen ÄoPoP av stapeln. Det gäller att beta av sakerna en i taget. Det är när man ser det där berget framför sig som det blir tungt. Mina listor tycks dock kortas ner lite i taget men jag är fortfarande himla stressad över seminarierna som vi ska förväntas få ihop inom basgruppen under de kommande tre veckorna. En del arbete ska ske på basgruppstid men den tiden kommer inte att räcka. Med andra ord- få åtta personer att lyckas synka sina scheman och kunna ha möte samtidigt. Lycka till med det. Tack kursledningen. 


Tiden går fruktansvärt fort, december är oroväckande nära. Trots att jag vet att vi har ett (Vad jag hört) ganska så tungt immuntema som ska klämmas in däremellan. Tack och lov har en dag på tenta-p-schemat mer eller mindre försvunnit då de flyttat miljömedicin till T7. Med andra ord får man möjlighet att planera in ytterligare en dag repetition. Kan trots det inte säga att jag ser fram emot det hela. Men det är ett tag kvar, bättre att leva i nuet och försöka krympa ner listan lite ytterligare. 

En liten kommentar till presidentvalet i USA, det hör väl till nuförtiden. Jag har nästan tappat allt det där med politik sedan jag kom hit och jag har ärligt talat noll koll på vad USAs politiska partier egentligen tycker om saker och ting. Jag antar att Mitt Romney egentligen är mer åt mitt håll vad kommer till allmäna åsikter. Däremot så är jag rentav mörkrädd över var Romney skulle kunna göra med ett av världens trots allt mest utvecklade länder. Att 2012 vilja förbjuda fria aborter i ett land som USA. Det är ju bara så att man blir illamående. Jag tänker inte valvaka. Ska slå på morgontv imorgon bitti och se hur långt de har kommit då. Det känns som ett lagom engagemang från min sida. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0