Under isen

Shit.
December är här, musikhjälpen likaså. Linköping lever upp, får hybris och ska rädda världen. Några av oss försöker nog mest att rädda oss själva. Hela den här terminen, nej förlåt. Hela det här året har varit lite som att dra sig upp ur en isvak. Man föll i, allt blev förjävligt men man är tvungen att försöka ta sig upp. Ett hack i taget med isdubbarna så att säga där varje nytt grepp är en kraftansträngning som får en att tappa andan.
Fy fan vilket jävla år det har varit.
Det är december och jag är faktiskt i fas. Igen och fortfarande. Har jag förtjänat det? Kanske, kanske inte? Till viss del iallafall. Jag har kämpat dynghårt för det om inte annat. Den fysiska formen är i botten, otränad som sjutton och inne på den tredje förkylningen på sex veckor. Studentportalen visar dock endast G. Tänk vad mycket en enda liten bokstav kan betyda. 
Ångesten inför framtiden börjar göra sig rejält påmind. Ta egna beslut. Kunna saker. Vara doktor. Inte bara leka. 
Nej, jag tänker nog försöka förtränga tankarna lite till, söka jobb men fortsätta att leva i kandisbubblan. Göra några lumbalpunktioner till (jag börjar faktiskt kunna det där ganska bra) och liksom mest flyta med. Lika mycket som man hatar det kommer man kanske att sakna det sedan. Eller kanske inte. 
Strax ska jag också gå och rädda världen. Det ska man tydligen göra den här veckan. Alla andra veckor kan man ju faktiskt skita i folk som flyr undan klimatet och allt annat också, eller hur? Huvudsaken är att man skramlar i december. Då kan man känna sig som en god människa inför nästa år också. Skönt. SOS. 

Kommentarer
Postat av: C

Skramla för miljön i december. Skramla för bröstcancer i oktober. Skramla för flyktingarna i september. Vi är inget om inte ombytliga i vad vi skramlar om, för snart tröttnar vi på den ena katastrofen och riktar vår uppmärksamhet åt annat håll...

2015-12-19 @ 08:58:45
URL: http://www.cosmicuniverse.net/blogg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0